vrijdag 8 oktober 2010

Plooirokje maat 74

Voor mijn lieve nichtje Marlize heb ik van een restje stof een plooirokje genaaid. Van deze stof heb ik vorig jaar voor mijzelf een rok genaaid en ik had er nog genoeg van over. Je hebt voor zo'n klein rokje ook maar zo weinig stof nodig!
Ik ben op internet gaan zoeken naar een leuk modelletje en deze vond ik wel erg leuk:

Aan de grote strik met de rits heb ik maar niet aan gewaagd!
Ik heb er mijn eigen creatie van gemaakt:
Ik had voor het plooi strookje onderaan toch iets te weinig stof dus het zijn maar kleine plooitjes geworden. Maar voor zo'n klein rokje is dat niet zo erg vind ik.
In de taille zit een knopen elastiek zodat het altijd goed zit.
Een fluweelbandje, een bedeltje en een strikje maakte het geheel af tot een netjes kinderrokje.
Mirjam vond het een erg leuk rokje en beloofde mij een foto te maken als Marlize het aan heeft!

Ik heb er ook een 'merkje' in genaaid, gelijk met de maat erop.
Dit doe je heel makkelijk door te printen op keeperband.
Eerst print je de tekst uit op gewoon papier en als dit naar je zin is plak je een stukje stof, lint, keeperband of waar je ook maar op wilt printen op de geprinte tekst en het papier doe je nog een keer op dezelfde manier door de printer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten